اخبار سرگرمی

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی

خمیر پیتزا نوعی نان مخصوص است و در پخت همه پیتزاها از این خمیر استفاده می شود. اینکه خمیر پیتزایی که درست می کنید خوشمزه تر باشد و بافت نرم و لطیفی داشته باشد خیلی مهم است و به جذابیت ظاهری و طعم پیتزای شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

طرز تهیه نوعی خمیر پیتزا خوشمزه را برایتان آماده کرده ایم که به ساده ترین و راحت ترین روش ممکن طرز تهیه خمیر پیتزا می باشد. توجه کنید ما در آموزش، از شیر هم در کنار آب ولرم اسفاده کرده ایم چون در این صورت خمیر پیتزا درست شده کمتر خشک می شود و خوشمزه تر هم می شود.

در اخبارسرگرمی همراه ما باشید

طرز تهیه خمیر پیتزا

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

این مقدار مواد برای یک عدد پیتزای بزرگ کافیه. اگه قصد دارید تعداد بیشتری پیتزا تهیه کنید مواد رو دو یا چند برابر کنید.

  • آرد سفید یک پیمانه
  • روغن زیتون یا مایع 1 قاشق غذا خوری
  • شکر 1 قاشق سوپخوری
  • خمیر مایه فوری 1 قاشق مرباخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • آب ولرم نصف پیمانه + یکی دو قاشق غذاخوری اضافه

طرز تهیه خمیر پیتزا

ابتدا آرد را یک الی دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و نرم شود سپس آنرا کنار می کذاریم ، در ادامه پودر خمیر مایه فوری را با ۱ لیوان آب ولرم کاملا مخلوط می کنیم و به مدت ۵ دقیقه به آن دست نمی زنیم و کنار می گذاریم تا عمل بیاید

آرد الک شده را از وسط باز می کنیم و خمیر مایه و نمک،روغن زیتون را داخل آن می ریزیم و از کنار آرد شروع به مخلوط کردن آن ها می کنیم تا زمانی که خمیر خودش را بگیرد و آن وقت شروع می کنیم به ورز دادن تا خمیر نرم شود

سپس روی یک سطح صاف مانند تخته آشپزخانه مقداری آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و مجددا شوع می کنیم به ورز دادن و چندین بار آن را باز می کنیم و جمعش می کنیم تا اگر هوایی در خمیر وجود دارد خالی شود.

بعد از ورز دادن خمیر،یک قابلمه کوچک را با قلمو آشپزخانه چرب می کنیم و خمیر پیتزا را در آن گذاشته و یک پارچه تمیز روی خمیر قرار می دهیم و قابلمه را در جای گرمی مانند کنار شوفاژ یا بخاری یا داخل مایکروفر می گذاریم تا به مدت ۱ الی ۲ ساعت باصطلاح استراحت کند.

اگر خمیر حجمش زیاد شده بود یعنی حدودا دو برابر قبلش نشان دهنده این است که خمیر شما آماده شده است،پس روی تخته آشپزخانه یا هر سطح صافی کمی آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم

و هر ۴ قسمت را به صورت جداگانه ورز می دهیم و فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد می گذاریم تا گرم شود و یک ظرف آب داخل فر قرار می دهیم تا زمانی که آب در حال بخار شدن بود، ظرف های خمیر را داخل آن قرار دهیم.

ظرف های مخصوص پخت خمیر پیتزا را با قلموی آشپزخانه و مقدار کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس خمیرها را در کف ظرف ها پهن می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا خمیر های پهن شده در ظرف ها کمی بالا بیایند.

سپس با بخار شدن آب داخل فر،ظرف های خمیر را داخل آن قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه نیم پز شوند و پخت ابتدایی خمیر انجام شود. سپس ظرف ها را خارج می کنیم و می توانید همان لحظه استفاده کنید و یا نان ها را فریز کنید و هر زمان تمایل داشتید استفاده کنید.

شکل دادن به خمیر پیتزا

خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. اگر خمیر حالت چسبنده دارد، باید کمی آرد به آن بپاشید. هر قسمت از خمیر را به‌طور جداگانه آماده کنید. ابتدا یکی از قسمت‌های خمیر را بردارید. آن را بکشید و با وردنه صاف کنید. سپس آن به‌شکل دایره‌ی ۲۵٫۵ سانتی دربیاورید. بعد آن را روی کاغذ روغنی ۳۰٫۵ سانتی‌متر مربعی پوشیده از آرد ذرت پهن کنید.

چند نکته ی مهم برای تهیه خمیر پیتزای خانگی :

توجه داشته باشید که اگه میخواید خمیر تردی داشته باشین بهتره اون رو در یخچال بذارید تا به آرامی ور بیاد.

اینطوری عمل ور اومدن کندتر انجام میشه ولی خمیر تردتر میشه.

اکثر رستورانها هم خمیر پیتزا رو از شب قبل آماده میکنن و در یخچال میگذارن.

شیر هم باعث ترد تر شدن و مزه بهتره خمیر میشه.

وقتی که خواستید خمیر رو استفاده کنین، یکی دو دقیقه ورز بدین تا حجمش کم شود .

این خمیر برای دو یا سه پیتزای متوسط کافیه.

توجه داشته باشین موقع پهن کردن، ضخامت کلفت ترین قسمت پیتزا بیشتر از دو سانتی متر نشه.

منبع: tomato4.home

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی