اخبار سرگرمی

طرز تهیه ژله تخم مرغی کمانی

ژله تخم مرغی کمانی را می توناید توی مهمانی های تان درست کنید و همه را هیجان زده کنید فوق العاده آسان و خوشمزه هست.برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته انواع ژله ، از سایت مجله آشپزی کوک مستر مقالات بیشتری را مشاهده نمایید.امروز به آموزش این ژله می پردازیم .با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ژله تخم مرغی کمانی :

مواد لازم برای ژله سفید:

3 قاشق مرباخوری سرپر پودر ژلاتین

نصف استکان آب

‌مواد لازم برای لایه های رنگی :

1 بسته ژله آلوئه ورا

1/5 پیمانه آب جوش

رنگ  های خوراکی دلخواه چند قطره

ژله تخم مرغی کمانی

ژله تخم مرغی کمانی

طرز تهیه ژله تخم مرغی کمانی :

3 قاشق مرباخوری سرپر پودر ژلاتین و با نصف استکان آب مخلوط و کنار بگذارید.حالا 2 پیمانه شیر و با2/3پیمانه شکرمخلوط و روی حرارت ملایم بذارید و هم بزنید تا شکر حل و شیر کمی داغ بشود بعد مخلوط ژلاتین و نوک قاشق وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تاژلاتین کاملا حل بشود. بعد بگذارید کنار تا کاملا خنک بشود.

برای لایه های رنگی یک بسته ژله آلوئه ورا با 1/5 پیمانه آب جوش خوب مخلوط نمایید تا شفاف بشود بعد به چند قسمت تقسیم کنید، هر قسمت را با نوک خلال دندان رنگ خوراکی مخلوط نمایید و بگذارید خنک بشود،تعداد رنگ ها و نوع رنگ ها به سلیقه خودتان بستگی دارد. من پنج تا رنگ داشتم و ژله را پنج قسمت تقسیم کردم.
بعد قالب  را با روغن مایع چرب کرده و شروع کنید لایه لایه ژله را در قالب بریزید. من از قطره چکان بزرگ استفاده کردم اما شما از سرنگ هم میتوانید استفاده نمایید
هر لایه را که می‌ریزید 10دقیقه یخچال بگذارید تا کمی بسته بشود .

در اخبارسرگرمی همراه ما باشید

هر لایه اگر زیادی در یخچال بمانه لایه ها خوب به هم نمیچسبند و موقع سرو از هم جدا می شوند و اگرهم کم در یخچال بماند و خودش را نگیرد لایه ها باهم ترکیب می شوند(پس دقت کنید)

زمانی که قالب پر شد هفت ساعت یا یک شب یخچال بگذارید تا کاملا خودش را  بگیرد. بعد خیلی راحت از قالب خارج کنید. اگر قالب مخصوص نداشتید تخم‌مرغ را ‌از سر گردش سوراخ و خالی نمایید ،سپس داخلش  را خوب بشویید و بگذارید کامل خشک بشود و همین مراحل را براش انجام بدهید ،برای ثابت نگه داشتنش هم از شانه تخم‌مرغ استفاده نمایید ،در آخر هم چند ثانیه داخل آب گرم بگذارید و خیلی راحت پوست تخم مرغ را بکنید و ژله را خارج کنید من لایه ها را نازک گرفتم،شما میتوانید لایه ها را ضخیم تر بگیرید و اینطوری زمان و حوصله کمتری را براش صرف می نمایید.

منبع: آشپزی حرفه ای

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی